Zelfstandig wonen en onbezorgd de dagelijkse dingen blijven doen, zoals boodschappen, een fietstocht maken of leuke activiteiten ondernemen met de (klein)kinderen. Dat wil toch iedereen? Echter, naarmate we ouder worden, kan dit steeds lastiger worden en neemt het risico op vallen toe. Daarover gaat deze campagne voor de gemeente Rotterdam over Valpreventie.
TONYWORKS maakte voor Endore Creative Agency het motion design voor de campagne “Kleine val, grote gevolgen” om Rotterdammers bewust te maken van het risico op vallen. De animaties zijn heel subtiel, na de typografische animatie met het slechte nieuws sluiten alle hoofdpersonen hun ogen.
De valpreventie animaties waren te zien in het Rotterdamse straatbeeld in vrijwel alle Outdoor digitale Abri’s, op social media en op de narrowcast schermen bij huisartsen.
Je motion graphics design vriend in Rotterdam
Tony heeft een achtergrond in grafisch ontwerp en audiovisuele vormgeving. Voordat hij in 2007 begon met TONYWORKS werkte hij als Senior Designer bij een Rotterdams visual identity bureau voor merken zoals Prénatal, Unilever en Rituals... Fan van motion design, branding, advertising, hardlopen, verhalen en films. Speelt het liefst elke dag een bordspel.
Follow Tony on Instagram